Przygotowanie projektu

PRZYGOTUJ PROJEKT ZGODNIE Z MAKIETAMI !!!

    SPADY
    Najważniejszą czynnością na początku pracy nad projektem jest prawidłowe ustawienie strony roboczej, czyli obszaru na którym powstanie projekt. W programach do grafiki wektorowej (Illustrator, Corel) ustaw stronę netto (wymiary po docięciu) – np. ulotka 105x148mm i dodaj do niej obszar spadu. Wyjątkiem jest Photoshop gdzie należy od razu ustawić obszar roboczy ze spadami po 2mm z każdej strony– np. dla ulotki 105x148mm będzie to 109x152mm

    BEZPIECZNE MARGINESY
    Wszystkie teksty, logo oraz inne istotne elementy w pobliżu krawędzi muszą być od niej odsunięte o 3mm. Zachowaj bezpieczne marginesy aby uniknąć przycięcia tekstu i zadbać o estetykę projektu. Korzystanie z prowadnic ułatwia pracę; należy jednak pamiętać aby prowadnice, linie cięcia oraz makiety umieszczać na warstwach zablokowanych do druku lub usunąć przed zapisem.

    PRZESTRZEŃ KOLORÓW
    Każdy projekt przeznaczony do druku należy utworzyć w trybie kolorów CMYK. Jeśli mimo to w projekcie zastosowano kolory RGB, PANTONE lub inne – zostaną one konwertowane do przestrzeni CMYK automatycznie po czym mogą znacznie różnić się od zadanych pierwotnie, za co drukarnia nie bierze odpowiedzialności. Aby zachować pełną kontrolę nad wyglądem projektu samodzielnie zamień RGB na CMYK.

    ROZDZIELCZOŚĆ ZDJĘĆ
    Obrazy użyte w projekcie przeznaczonym do druku powinny mieć rozdzielczość 300 dpi.

    ZAMIANA TEKSTÓW NA KRZYWE
    Częstym powodem odrzucenia projektu są brakujące fonty w plikach otwartych. Aby wygląd tekstów pozostał zgodny z zamierzeniem grafika należy przekształcić je w krzywe. Zaznacz wszystkie teksty występujące w dokumencie, a następnie:
    Corel: Rozmieść > przekształć w krzywe lub wciśnij CTRL+Q
    Illustrator: Tekst > zamień na krzywe lub wciśnij SHITF+CTRL+O
    Photoshop: Warstwa > rasteryzuj > warstwa tekstowa lub wciśnij SHIFT+CTRL+E aby spłaszczyć cały obraz.
    W przypadku prac zapisanych w formacie PDF z dużą ilością tekstów np. katalogi należy korzystać ze standardowych krojów pism i prawidłowo osadzić fonty w pliku.

    ZGODNOŚĆ PROJEKTU Z ZAMÓWIENIEM
    Zgodność projektu z parametrami zlecenia jest pierwszą rzeczą jaką sprawdzają weryfikatorzy zajmując się Twoim zamówieniem. Jeśli zamówiłeś np. ulotki w druku dwustronnym a w pliku jest tylko jedna strona zamówienie zostanie wstrzymane do czasu zmiany pliku lub zamówienia. Częstym błędem jest również pomyłka dotycząca formatu np. A5 i A6. Dlatego aby realizacja Twojego zamówienia nie była niepotrzebnie przedłużona zawsze sprawdź czy parametry zamówienia odpowiadają Twoim zamiarom i są zgodne z projektem.


    ZAPIS PROJEKTU DO PDF
    Format PDF jest zalecanym i preferowanym formatem plików w naszej drukarni. Pliki PDF zachowują wszystkie informacje z plików źródłowych. Umożliwiają pewne i bezbłędne odtworzenie wyglądu projektu na innym urządzeniu oraz druk – co nie zawsze jest możliwe w przypadku plików otwartych (źródłowych). SprintPrint akceptuje PDF w trybie zgodności Acrobat 5 (PDF1.4) Gdy upewniłeś się, że Twój projekt spełnia wszystkie wymagania prawidłowego przygotowania do druku zapisz plik PDF korzystając z instrukcji dla Twojego programu graficznego.

    NAJCZĘSTSZE BŁĘDY W PROJEKTACH
    1.
    Niezgodność parametrów zamówienia z projektem
    2.
    Brak spadów
    3.
    Teksty niezamienione na krzywe
    4.
    Nieprawidłowe rozszerzenie pliku (inne niż pdf)
    5.
    Nieodpowiednia rozdzielczość bitmap

    Ta strona używa plików cookies w celach świadczenia usług, reklamy czy prowadzenia statystyk. Możesz je zablokować konfigurując swoją przeglądarkę internetową.
    Polityka Prywatności
    Zarządzanie cookies
    ZGADZAM SIĘ